יום שלישי, 29 ביוני 2010

עם ישראל חי

לפני שבוע הפלגתי בספינת "מג'יק 1". עבדתי על הספינה, הייתי אמור להנחות מסיבת בריכה. ההפלגה תוכננה לקפריסין, כאשר יש מלא מסיבות בדרך לשם, שם ובדרך חזרה. הופעת סטנדאפ של שחר חסון, מסיבה של סקאזי, סה'כ אמור להיות מעולה, פרט לעובדה שישראלים מנהלים את זה.

לא יעזור בית דין....!
אנחנו פשוט מתנהלים בצורה שכונתית, בונים יותר מידי על גישת ה- יהיה בסדר. כבר כשעלינו לספינה, ראינו שכל האונייה ממותגת בדגלים ושלטים של בירה שנקראת "skol". על פניו נראה הכי הגיוני שמותג אלכוהולי מסוים ייקח חסות על הפלגת צעירים וקרחנה כזו. העניין הוא שבמהלך כל ההפלגה, לא יכולת למצוא בקבוק אחד של הבירה המדוברת, אפילו לא פקק. זה בגלל שהחבר'ה מהספינה שכחו לאסוף את הבירות שנתנו להם. כך יצא שהחברה שנותנת חסות להפלגה, לא נמצאת בכלל על האונייה.

כשהגענו לקפריסין, ירדנו באיי נאפה.
רוב הקהל היה חבר'ה באזור גיל ה 20 פלוס מינוס. כולם רצו למשרדי רכב להשכיר טרקטורונים וטוסטוסים.
מסתבר ששם אפשר להשכיר אופנוע גם אם אין לך רישיון, רק רישיון רכב. נראה כאילו גם מותר לנהוג בלי קסדות ובלי חולצות כי כך נהגו כל החברה מישראל. תוך שעה, הכביש היה מלא בערסים בלי חולצות על טוסטוסים.
תוך שעה וחצי, הושבתו כבר 3 טרקטורונים. לאחד נשברה ציריה, אחד נתקע בלי דלק והשלישי, רק אלוהים יודע מה קרה לו.

הבעיה היא שהילדים הללו, לא יודעים מילה באנגלית. זה היה פשוט מביך. גם אני לא שולט באנגלית על בורייה, אבל יש הבדל מהותי בין לא לדעת אנגלית טוב לבין לסיים 12 שנות לימוד ולא לדעת לומר משפט אחד. אני מודה שזה היה די מצחיק, אבל גם קצת מביך.

לדוגמא: בחור שרצה לומר למוכר שחבר שלו נתקע בלי דלק והוא צריך חילוץ. הוא אמר משהו בסגנון "מי נוו דלק". ממש כך. מביך. בבר, אחד החבר'ה אמר לברמן "אקסקיוז יו, מי..." ואז הוא צעק לחבר שלו "רמי, איך אומרים וודקה רדבול באנגלית"...

ממש לא נעים, כשאנחנו באנו להזמין רכב, המוכרת הייתה כל כך לא נחמדה אלינו, אחרי שהיא גילתה שאנחנו מישראל, אבל עם כל הכעס שהיה לי עליה, לא ממש יכולתי להאשים אותה אחרי שראיתי מה היא עברה לפני.

על הספינה, במהלך המסיבה של סקאזי, היה נחמד. הינו בלב ים, מים כחולים, שמים מעל, מוזיקה מעולה ו...כל שנייה עף למים מעבר למעקה איזה בקבוק פלסטיק, או כוס שלא לדבר על סיגריות כמובן. הספינה השאירה אחריה כזה שובל של פסולת שיכלו לעקוב אחרינו גם בשחייה.

על שולחן הפוקר ישבו ילדים עם משקפי שמש ששיחקו אותה "דון קורליאונה" והתלהבו מהעובדה שהם מקבלים שתייה חינם. הם הפסידו את התחת שלהם!!!

בלובי, בערב, ישב בחור ועישן סיגריה. הוא ראה את תקציר המשחקים לאותו היום. בתום הסיגריה שלו, מיותר לציין שאסור לעשן שם, הוא פשוט, בלי להתבלבל, כיבה אותה עם השולחן והשאיר את בדל הסיגריה שם, כדי שיאספו את זה או משהו.

לסיום, כשהגענו בחזרה לנמל אשדוד. התעכבנו בספינה על מנת לשלם את החשבון של החדר וכשיצאנו לנמל, לעשות את כל ביקורת הדרכונים, הגענו לעמדת השיטור. בעמדה לא היה אף אחד, בצד ישבו כמה שוטרות ואחת אמרה לנו בזלזול "או, טוב שנזכרתם לבוא, וואלה יופי". שוטרת על מדים, בזמן העבודה שלה, יושבת בצד ומעירה לנו שהגענו באיחור, מבחינתה כמובן, כי התעכבנו בספינה!!! אין דברים כאלה בשום מדינה אחרת. היא עוד כעסה עלינו כשהיינו בהלם מדבריה ואמרנו לה שתעשה את תפקידה.

אין מה לעשות, כאלה אנחנו ואין למי לבוא בתלונות. אם זה היה רק מצד קבוצת אנשים מסוימת אז בקטנה. אבל כשזה בא גם מצד "הישראלי המכוער" בארץ זרה. וגם מצד ההפקה שלא עשו שום דבר כמו שצריך, דחו הכל לרגע האחרון וזה היה נראה בהתאם ולבסוף גם מצד משטרת ישראל בכבודה ובעצמה, שכועסת שבאנו לה לא טוב. אז באמת שאין למי לבוא בתלונות.
אולי בעצם גם אני כזה. פשוט קשה לי להעיד על עצמי.
אני סתם זבוב קטן שמספר את מה שהוא ראה.
אבל היה כיף. אין מה לעשות, עם ישראל חי ואני אוהב אותו.


עומר בורשטיין